Powered By Blogger

Wednesday 23 November 2011

Saat Kematian

Detik demi detik....
Ku hitung-hitung...
Tempoh semakin hampir...
Hampir ke penghujung....
Penghujung nyawa...
Keseorangan mencari kenangan...
Mencari kenangan terakhir...
Dapatkah kucari kenangan itu?...
Agar diri tersenyum....
Senyum sendiri menghadapi penghujung nyawa....
Aku mengharap seseorang di sisi...
Menemani aku...
Bersama-sama mencari kenangan...
Bersama-sama mengulangi kenangan...
Namun tiada sesiapa menemani aku...
Tiada sesiapa tahu keadaanku...
Salahku juga....
Tak ingin kongsi kedukaan bersama-sama orang lain...
Khuatir akan menyusahkan...
Keinginanku memusnahkan diriku sendiri..
Aku hilang semangat untuk mencari kenangan....
Kenangan apa yang boleh dicari dengan keadaanku seperti ini....
Berjalan pun tak mampu...
Terlantar menunggu saat kematian...
Hasrat terakhirku hanya satu...
Aku ingin jasadku disemadikan di sebelah makam orang kesayangku...
Tapi pada siapakah hasrat ini harusku titipkan...
Tiada sesiapa di sisiku...
Akankah hasrat ini tercapai...
Ya Tuhan...
Makbulkanlah permintaanku...
Ku berharap seseorang insan berhati mulia untuk tunaikan hasratku....
Amin....

No comments:

Post a Comment