Saturday, 16 March 2013

Lupa...

Assalammualaikum....
Hi....
Anyeongseyo.....
Ohhayo...
Ciao...

Hmm...agak2 da lama x bukak belog ni....perghh...tebal gila habuk...sesak nafas aku...
Okey....ape kabo semua org2 kampung????
Harap sehat semua la ye.....

Okey! Back to the topik....
Topik kite ari ni ialah LUPA....

Semua org ingat org tua jer yg akan lupe @ nyanyuk...Tapi xde sorang yg nak ngaku bahawasanya org mude pon nyanyuk gak mcm aku....kehkehkeh....Ni org selalu ckp sebab selalu makan berulamkan semut...semut api la, semut mayat la, semut itam la, semut merah la....eh eh...forget it...byk pulak semut ni...

Sebenarnya tu bukanlah ape yg aku nak ckp pasal LUPA ni...Meh duk ramai2 dgr aku story...

Kadang2 dlm idup ni, ade kenangan pahit, manis, tawar, masin dll....dan bukan semua org suke ingat kenang-kenangan semua ni...nak2 agi kenangan pahit... Kenangan pahit ni de macam2..depends pada seseorg tu...tapi kenangan pahit yg paling org xnak ingat termasuklah aku ialah kenangan putus cinta....

Kenangan putus cinta bleh mengubah seseorg tu sebanyak 360 degree....dr baik jd jahat...dr setia jd player....Sape2 yg bercinta bagai nak rak,tiba2 putus atas alasan x serasi la, jumpa org yg lebih baik la, xde jodoh la....Pasti akn ingat sampai bebila...walaupon cube macam2 cara nak lupakan..tetap takkan boleh lupekan...mcm lirik lagu ni....

If only I can erase you with an eraser
I want to erase you a hundred times over
But our love is engraved on my heart like a tattoo
So no matter how much I try, it can’t be erased

Hah...da paham semua....kenangan pahit ni ibarat tattoo...xkan luntur walau kena air ke, clorox ke, vanish pon xkan effect..jd xpyh la buang masa buang tenaga, na lupakan kenangan pahit ni...

Just tambahkan kenangan manis bebyk...kenangan pahit confem akan tenggelam dgn sendirinya....lagipon kenangan pahit itukan pengalaman....bak kata pepatah, pengalaman mematangkan kite....jd konklusinya...terimalah kenangan pahit ni dgn hati terbuka dan positif...insyaAllah ada hikmat di sebaliknya....


P/s: ape yg aku ngarut kat atas hanyalah berdasarkan pandangan dan pendapat aku jer....setiap org berbeza-beza pendapat....itulah hanyalah pendapat aku...

No comments:

Post a Comment